субота, 6 квітня 2013 р.

Деревій




У хаті катма рушників,              
Гардин, ковроліну, сервізів.
Отари захожих димів
Облизують кейс і валізу...
Дзеленькне мобільник чи цеп
Рудого Полкана – край лави...
На клямці побачити леп
Я їхала в спеку з Полтави.

Погладжу кошлату козу…
Як спати в оселі бідацькій?
На шлях – виглядати грозу –
Виходжу в сукенці «моряцькій».
Вже й син у дворі умовля
Вернутись додому надвечір.
Озера...
             Комишня.
                             Поля...
Безкраї простори лелечі.

Тут газу немає – лиш піч.
Зів`яло лице тітки Ліни.
На бал стеаринових свіч –
Мій син із лептопом... У сінях
Латає мішки вітровій…
Хазяїн тут любить горілку!
До сходів доріс деревій...
А дощ крапотить у тарілку...

Матусю весела моя!
Про що я повинна мовчати?
Я знаю, це наша рідня.
А серце, як птаха, – на ґрати...

Пусти крізь пожмаканий дощ –
У соняхів пишне цвітіння!
З дороги ожинових прощ
Я впала на скалки і тіні.
Немає тут сала й ножа.
Пулярки замурзані, дляві…
Як півень, двором походжа
П`яниця Андрій – молодявий…

 Я слухаю Валю – сестру,
Тамую і жаль, і відразу.
«На хлібчик у мами беру...
Нема ж ні роботи, ні газу...».

– Податися варто кудись.
Шукати стежу – виживати! –
Кажу і дивлюся увись
За гніздище, де лелечата…
         
Прощаємось. Гасне четвер.
«Под...дейкують, поле Рос…сії...» –
Сміється заїка-шофер.
Пелюстям би стріли Месію…

Із серця – і відчай, і біль,
І радості гостре проміння:
Я їду-тікаю звідтіль,
Де вік дожива тітка Ліна,
Де в хаті плакат «...ССР»,
Де вкрита газетою ложка,
Де стіни мишасті, як дерть,
Шепочуть:«Побудьте ще трошки...».

Немає коментарів:

Дописати коментар